Iværksætterkampagne uge 46

Danmark har mange dygtige iværksættere og vækstvirksomheder, og der er brug for endnu flere. Derfor samlede Erhvervs- og Vækstministeriet i 2011 – for fjerde år i træk – alle relevante parter til en fælles indsats for iværksættere og virksomheder i vækst.

Bysted udviklede det overordnede kampagnekoncept i samarbejde med Erhvervsstyrelsen i 2010 (dengang Erhvervs- og Byggestyrelsen). Og i 2011 blev kampagnen gentaget, hvor Bysted endnu en gang producerede alle de mange kampagneelementer.
Kampagnen kører i efteråret og kulminerer i uge 46 med events, springboards, workshops, foredrag og konkret rådgivning, hvor danske og udenlandske eksperter stillede deres viden til rådighed. Der var tilbud til alle – fra iværksætterspirer i folkeskolen til direktører med vækstambitioner.

Kampagnen omfattede annoncering på TV2 og TV2 News, i dagblade, gratisaviser og fagblade, samt plakater på uddannelsesinstitutioner og trafikale knudepunkter. Der var også en sideløbende online kampagne kombineret med Google Adwords.

Bysteds rolle var at udvikle det kreative koncept, design og tekst i samarbejde med styrelsen – lige fra tv-spottets storyboard, over Flashprogrammerede bannerannoncer til lakridsæsker og klistermærker.

Kampagnens koncept blev både prætestet før og evalueret efter lanceringen i 2010 over for nogen af de vigtigste målgrupper. Det betød, at både design og tekst efterfølgende er tilpasset, så det bedst muligt appellerer til fire centrale målgrupper.

Læs mereLæs mindre

Bo Søby Kristensen

Hør mere om projektet hos
Administrerende direktør Bo Søby Kristensen på telefon 3916 2717 eller
bsk@bysted.dk